מה העיצוב אומר על העסק שלי?

עסק צריך להחליט מה הזהות שלו. מה התחושה שהוא רוצה להעביר, מלבד המוצר שהוא רוצה למכור.

לכל עסק דרוש עיצוב מסוים (גם אם החלטתנו לא לפנות למעצב ולעצב בעצמנו או לא לעצב כלל, זאת עדיין בחירה עיצובית- אנחנו הולכים להציג את עצמנו ויזואלית בדרך מסוימת, ובעקבות כך, אנשים יסיקו מסקנות לגבינו, אפילו באופן לא מודע.

חיפשתי לתת דוגמא מובהקת לעניין הזהות, והלכתי למקום שבו עושים שימוש רב בעיצוב: תעשיית מוזיקת הפופ. ניקח לדוגמא אתהאתר של ג'ניפר לופז http://jenniferlopez.com/ - האתר שמעוצב בצורה "זוהרת", כמו של מגזין יופי. לעומת האתר של הזמרת "קאשה" http://www.keshasparty.com/us/home מעוצב בעיצוב טינייג'רי, נועז, צעיר ומרדני. אותן תכונות גם באות לידי ביטוי בתוכן שהאתר מציג.

העיצוב זאת הדרך שלנו לשדר לצרכן חדש מה הוא צפוי לקבל מאיתנו. זהו הרושם הראשוני שהלקוח מקבל מאיתנו ולכן, זהו כלי שחשוב מאוד להשתמש בו בחוכמה.

כידוע, המילה עיצוב באנגלית היא design, משמעות המילה היא תכנון.
צריך לזכור את זה, כדי להבין שעיצוב מתחיל במחשבה תכנונית לוגית, ולא בפרץ יצירתיות. עיצוב מתחיל בשאלה: מה אנחנו רוצים להגיד?
היצירתיות תבוא אחרי זה: בשלב הפתרונות והבחירות שנעשה אחרי שנחליט בדיוק לאיזה כיוון אנחנו הולכים.

גם עסקים שכבר יש להם זהות מובהקת עוברים שינויים. רב בריח למשל עברו לאחרונה מיתוג מחדש, והחליפו לוגו http://www.rav-bariach.co.il/
עלית ושטראוס שהתאחדו שינו את הלוגו. ומישהו זוכר את הלוגו הישן של פלאפון?
יש אין ספור דוגמאות ואנחנו מדברים פה על חברות גדולות שמשקיעות מיליונים כדי לצרוב במוחינו את סמליהם, ואז ביום אחד מחליטות לשנות אותו. כך שאם הן יכולות לעשות כזה שינוי ולהשקיע בזה כל-כך הרבה כסף, מן הראוי שגם עסקים קטנים, שבהם עלות השינוי נמוכה בהרבה, ישקלו לבצע מתיחות פנים עיצוביות.

אז שיהיה בהצלחה בתכנון!

Tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.